CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Wednesday, December 29, 2010

2011 yang semakin menghampiri...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ini 29.12.2010, lagi 2 hari untuk melangkah ke tahun 2011, cepatnya masa... .365hari setahun begitu cepat ianya berlalu..Musim persekolahan juga akan bermula pada 03.01.2011, bertambah sibuklah aku nanti melayan karenah 3 hero2 ku itu. Hampir 6 minggu cuti sekolah terasa begitu cepat banget..ini bermakna lagi 4 hari lagi setiap pagi rumah aku ni akan riuh rendah dgn ragam anak2 untuk bangun pagi ke sekolah...tentunya si irwan paling susah nak bangun awal..harap2 dah nak masuk darjah 2 ni akan berubahlah anak kecil ku itu....
Aku bahagia dengan kehidupan sekarang ini walaupun serba sederhana, sekurang-kurangnya aku perlu bersyukur dengan apa yang aku ada kini.Alhamdulilah, semoga menjelangnya tahun 2011 ini akan bertambah rezeki  dan kebahagiaan untuk keluargaku, anak2 ku serta sahabat2ku..
Kadang2 yang kaya raya pun belum tentu menjamin kebahagiaan hidup. Ini tidak juga bermakna hidup tidak memerlukan wang ringgit...sekarang ni hidup akan huruhara jika kemiskinan melanda.Bersederhana dalam hidup, sentiasa ingat yang Maha Esa InsyaAllah jika kita berusaha rezeki ada dimana-mana.Bukan senang untuk senang , tiada jalan pintas untuk mencapai kejayaan , juga jangan percaya Skim Cepat Kaya atau kita akan cepat kayap.Pengalaman hidup banyak mencorakkan kehidupan kita dimasa akan datang, Hargai dan sayangi apa yang kita ada sekarang dan aku percaya bahwa hanya KITA yang akan merubah nasib diri kita...InsyaAllah..
Untuk semua semoga kebahagiaan, kejayaan dan impian kita semua di tahun 2011 ini akan tercapai..Hidup terus maju kehadapan..menoleh kebelakang sekadar melihat apa yang tertinggal utk kita teruskan mencapainya di masa depan..

0 comments:

Post a Comment